Sunday 15 March 2015

KEK COKLAT KUKUS MOIST DALAM BEKAS PLASTIK

Assalammualaikum wbt 

Beberapa hari lepas mengidam pulak nak makan kek coklat. Bila en.suami suggest nak beli je rasa macam tekak ni tak nak terima pula. Mengada betul tekak mak yong ni kan... hahaha


Oleh kerana bahan membaking semua memang sedia ada di rumah, saya cuma beli coklat M&M paket kecik dan coklat cloud nine konon-konon nak tabur kat atasnya...

Masa beli barang-barang ni pun dah terasa-terasa keenakkan kek kukus yang moist di anak tekak. Namun, dek kemalasan yang melanda akhirnya bahan-bahan tersebut tersimpan seminggu. 

Semalam, saya gigihkan diri untuk membancuh bahan utamanya. Bila dah siap, sekali lagi dilanda kemalasan, akhirnya bahan utama saya simpan dalam peti sejuk.

Pagi tadi, si kakak sibuk bertanya semalam nampak mama dah siap masak kek, mana keknya?... aduhai anak.... Saya keluarkan bahan utama kek, panaskan sekejap, kemudian ayak bahan kering dan jerang air kukusan. 


Dalam tempoh tidak sampai sejam kek saya sudah pun terhidang. Bukan susah sebenarnya nak buat kek ni, perlukan kerajinan sahaja...hahaha...

Sekali lagi saya masih menggunakan resepi yang sama yang mana saya ambil dari Myresepi. Untuk resepi sila klik di sini .

No comments:

Post a Comment