Tuesday 1 July 2014

TIPS -TIPS MENJAHIT MANIK LACE

Assalammualaikum wbt dan selamat sejahtera..


Alhamdulillah bertemu lagi ramadhan pada kali ini. Bulan yang mulia dan perlu dipenuhi dengan amalan2 yang mulia..

Tak nak taip panjang - panjang.  Nak kongsi gambar-gambar hasil air tangan saya.. puas hati bila perkataan pertama yang keluar dari mulut customer saya......"cantik.."



Saya nak kongsi beberapa tips untuk yang baru-baru nak berjinak dalam menjahit manik ni. Berdasarkan pengalaman saya ye.. untuk makluman saya  memang tak pernah belajar memanik ni secara formal. 

1) Jika berhajat nak menjahit lace di bahagian lengan baju, beli 3 suku meter sahaja. 
2) Saya lebih selesa membeli lace secara terus di kedai. Selain boleh matching terus dengan kain, kita boleh lihat sendiri spesifikasi lace tersebut. 
3) Gunalah pearl jenis glass pearl atau abs sahaja. Mahal sikit tak apa daripada pearlnya mencair hingga merosakkan baju bila dibasuh secara dry cleaning. (berdasarkan pengalaman iolls ye.... )



Sampai di sini dulu.. Dalam entry akan datang saya akan kongsikan kedai manik online yang super gojes yang selalu saya serbu. Selamat menjalani ibadah puasa dengan penuh kesabaran.

Happy beading all... ♡♡

No comments:

Post a Comment